Afholdte ferniseringer og andre arrangementer i sæsonen 2021-2022

Generalforsamling fredag den 25. marts 2022 kl 18

Tak til alle for en rigtig god generalforsamling med mange deltagere.

Som altid styrede Niels Kronvald os stille og roligt

gennem. Der var genvalg til bestyrelsen, og Torben

Jensen overtog posten som suppleant efter Klaus Møller.

Frigaard Duo leverede "ballader og bossa"  - skøn musik

og velkendte numre, man kunne sidde og nynne med på.

Auktionarius i år var Jørn Stoltenberg, som

sørgede for at vi fik et meget tilfredsstillende

salg.

Et medlem var heldig at vinde en smuk kande i keramik.

Efter generalforsamlingen har vi kunnet byde velkommen

til tre nye medlemmer

Regnskab 2021

Beretning

Fernisering 20. februar 2022

Så er sæsonens sidste fernisering vel overstået. Det blev en dejlig eftermiddag med stort fremmøde.

Vi kunne nyde Lars Skyttes malerier, og Vibeke Fischers keramik. Smukke ting, som fik stor ros fra alle.

Ved klaveret sad først Børge Wagner, som

spillede til fællessangen, efterfulgt af August

Smed Knudsen, en ung og meget dygtig pianist,

som spillede to klassiske stykker.

De to udstillere havde doneret henholdsvis en

akvareltegning og en krukke som gevinst til

udlodning blandt medlemmerne.

Fernisering 14. november 2021

Efterårssæsonens sidste fernisering er vel overstået - og det er længe siden, at der har været så mange besøgende ved en fernisering. Så stor tak for fremmødet.

De to udstillere Sonia Brandes og Jette Nevers viste smukke ting i papirklip, vægtæpper og indrammede værker.

Hans Haages musikalske optræden gav en god stemning.

Det var lækre gaver, som kunstnerne havde doneret til lodtrækning blandt medlemmer, og de to medlemmer, som vandt, kunne gå hjem med henholdsvis et smukt papirklip og en lækker sofapude.

Husk næste fernisering søndag den 16. januar, hvor Kaj Glad udstiller akrylmalerier og Claus Faber, som kalder sig Knudemanden, udstiller skulpturer, fade og skåle lavet af træknuder.

Fernisering søndag den 10. oktober 2021

Sæsonens første fernisering bød på malerier og keramik - Mette Mailund Strongs flotte malerier, som er inspireret af naturen og dens farvespil, og Elly Pedersens smukke figurer, fade og krukker.

Musikalsk var det et dejligt genhør med Nørre Lyndelse Kirkes Kor.

To medlemmer var de heldige vindere af værker, som kunstnerne havde doneret til udlodning.

Tak for fremmødet - vi havde håbet på flere i salen, men det dejlige efterårsvejr har nok lokket mange til udendørsaktiviteter.

Husk næste fernisering søndag den 14. november, hvor vi udstiller Sonia Brandes papirklip og Jette Nevers tekstilkunst.

Foredrag mm med Louise Fontain

Som tidligere annonceret inviteres hermed til fotoudstilling, foredrag og performance med kunstneren Louise Fontain

Torsdag den 16. september 2021 kl. 19 i salen på Carl Nielsen Skolen

Arrangementet er i samarbejde med Husholdningsforeningen.

Louise Fontain er født i Sisimiut, Grønland, og bosat i Norge siden 1983.

Som 10 årig i 1967 blev hun sendt til Danmark og kom til at bo hos en familie i Nr. Lyndelse for at lære det danske sprog. Hun blev opfordret til at glemme sit modersmål og hjemland. Nu engagerer hun sig konstant i kunsten at dele det faktum, at vi kan genskabe og genvinde historier, som er taget fra os, ved at lave historierne på ny. Som en produktiv performer, digter og historiefortæller, plejer Louise også det gamle og det nye med sin familie på hendes økologiske gård i Nordnorge.

Praktiske oplysninger:

Prisen er 50 kr for medlemmer af foreningerne,

75 kr. for ikke-medlemmer.

Hvis man vil være sikker på at kunne få en plads ved

arrangementet, tilmelder man sig snarest muligt hos

husholdningsforeningens kasserer Aase Skovbjerg Jensen,

Carl Nielsensvej 90, tlf. 26 84 51 10 (mellem kl. 18-20),

mail aaseskovbjerg@hotmail.com.

Send en mail til Aase med oplysning om navn, adresse,

telefonnummer og mailadresse. Betal derefter til Aase

kontant eller mobilepay.

Der vil blive serveret en forfriskning i løbet af aftenen.

Vi håber at se rigtig mange til arrangementet.

På begge foreningers vegne

Susanne Nørgaard

Niels Kronvald sørgede for, at generalforsamlingen forløb som den skulle. Der var genvalg til bestyrelsen, og Klaus Møller overtog posten som 1. suppleant efter Anni Ellegaard.

Efter spisningen kunne vi læne os tilbage og nyde en dejlig koncert med operasanger Jesper Buhl og Britt Krogh Grønnebæk ved klaveret.

Jørgen Jepsen var som altid den perfekte auktionarius. Med stor energi og højt humør gjorde han hvad han kunne for at få solgt foreningens værker. Og vi fik et meget tilfredsstillende salg.

Det heldige medlem, som vandt et kunstværk til eje, kunne køre hjem med en smuk skulptur/vase i keramik af Dorit Knudsen.

Formandens beretning

Regnskab 2020

Generalforsamling 10. september 2021

Tak til alle jer, som var mødt op til en festlig aften i fredags - vi kunne glæde os over en fyldt sal!